· 

Museum hoppen in Rotterdam

Hoi hoi! Een tijdje geleden moesten we voor school een vierdaagse maatschappelijke stage doen. Er waren een aantal mensen die geen stage hadden gevonden of, zoals ik, er niet zoveel moeite in hadden gestoken om er eentje te vinden. (Oeps...) Gelukkig geen big deal, want je kon gewoon een plaatsvervangende opdracht doen op school. Het was de bedoeling dat je als plaatsvervangende opdracht met z'n tweeën een verslag ging schrijven van een aantal pagina's. Een klein verslag schrijven heb ik normaal gedaan in een avondje dus we dachten nu ook wel klaar te zijn binnen een paar uur. Echter kregen we hier vier dagen de tijd voor! No way dat ik vier lange schooldagen zou gaan besteden aan een verslag dat toch niet serieus nagekeken zou worden. Ons plan: De laatste drie dagen op school melden, leuke dingen doen in de stad en vervolgens weer afmelden op school. En zo gezegd, zo gedaan. Zo zijn we zo'n beetje elk museum afgegaan in de buurt zoals het Boijmans van Beuningen museum en de Kunsthal in Rotterdam. Stiekem toch wel leuk om eventjes cultureel bezig te zijn op deze manier :)

Na een halve dag in Boijmans lopen had ik nog stééds niet alle mooie dingen gezien en in de kunsthal was ik verbaasd over hoe leuk ik de exposities vond! In de stad hingen allemaal posters van de tentoonstelling 'Hyperrealisme Sculptuur', dus ik wist wel een beetje wat ik kon verwachten. Toch had ik niet gedacht dat ik het zo indrukwekkend zou vinden. Daarnaast vond ik vooral de tentoonstelling 'Circus Europa' van Michael Kvium erg bijzonder. Hier werd het circus gebruikt als metafoor van onze tijd. Het brengt een hele boodschap met zich mee waar je toch wel even over na blijft denken. Helaas is deze tentoonstelling niet meer te zien in de Kunsthal, maar het heeft me zeker geïnspireerd om vaker wat musea te bezoeken. 

 

xx Anne Mees

Reactie schrijven

Commentaren: 0